söndag 3 juni 2012

Kall start på juni månad

Vilken kylig start på juni! Förra helgens värme var helt klart trevligare! På nyheterna hör jag just att lördagen var den kallaste junidagen sen 1928 :(

I dagarna två har jag hjälpt min vuxna dotter med flyttbestyr. Hon är numera lycklig ägare av en jättefin 2:a. Allt blev blött pga regnet, men vi kämpade på! Många skratt och flams. Härliga människor!

Så klart hade jag ont på kvällen, så hemma fick jag inte mycket gjort. Idag har jag all betygsättning framför mig. Jag har mycket klart i tanken, så det borde gå bra. I år sätter vi betyg enligt gamla betygssystemet för 9:orna och enligt det nya för 8:orna. Från hösten ska även 6:or och 7:or betygsättas.

Imorgon kväll är det skolavslutning för Lilltjejen som slutar 3:an. De har två skolveckor kvar men har av olika anledningar valt att förlägga skolavslutningen tidigt. Klassen kommer tyvärr att splittras (friskolor för många) och ny lärare i 4:an. Vi har lite tankar om hösten som vi ska reda ut.

Mitt första läkarbesök i Nacka börjar närma sig, 12 juni närmare bestämt. Jag har givit upp hoppet att de hör av sig för ett tidigare besök. Många saker ska avslutas och planeras inför operationen. Slöjdsalen ser ut som ett bombnedslag men det är bara att hugga i så ordnar det sig! Hej o hå!

Nu ut i blåsten med vovven sen betyyyyyg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar