torsdag 14 juni 2012

Hjälpmedel

Neee, inte fick jag något samtal från arbetsterapeut/sjukgymnast :( Mailade före lunch, men ringde strax efter i ren desperation/panik. Receptionen kunde inte förklara varför hon inte ringt, men sökte upp personen och ringde tillbaka. Nu finns toaförhöjning och kryckor att hämta, fick jag veta. Hm, hur är det med duschstol, strumppådragare och dyl, det fick jag hämta ut förra gången. Sittkudde kom hon på, men det har jag, liksom griptång. Jag undrade om man har dragit in på hjälpmedel eftersom det ursprungliga "startkitet" bestod av toastol och kryckor :o - fick inget svar på den frågan...men hon lovade att kolla om "det andra" = Snäll-en :)

I brevet från ortopedavdelningens arbetsterapi/sjukgymnastik, Västerås, står det: I många fall behövs hjälp av arbetsterapeut och/eller sjukgymnast såväl innan som efter en ortopedisk operation. Avsikten är att de som opereras utanför länet ska få ett gott omhändertagande även i detta avseende. För att kunna bedöma ditt behov av arbetsterapi och /eller sjukgymnastik och planera denna insats med god framförhållning ber vi dig att kontakta oss när du får datum för din operation. Nåväl, jag kunde inte se till att det blev "god framförhållning" men eftersom jag gått igenom proceduren tidigare känner jag inte något jättebehov av att träffa dem men väl få hem prylarna! Skönt att veta att de ligger och väntar - åker och hämtar dem imorgon!

För övrigt har jag krigat vidare mot tyger/damm/garnnystan/övergivna slöjdalster - sysslan roade mig under förmiddagen samt en stund på kvällen. Före kvällsmyset med damm i näsan, träffades vi på bästa Lärarförbundsexpen för styrelsemöte och uppdaterad koll på löneavtalsförhandlingarna - eller iaf via sms från Repskapet i Sthlm samt Lönebloggen på hemsidan. Två bud har nobbats av Lärarförbundet så nu blir det medling och troligtvis STREJK i höst. Kamp!!!

Bollen rullar vidare på tv och jag orkar inte bry mig...SPA-IRL - skulle vara trevligare om det var just "Spa in real life" :)

Kram på er från en kvinna mitt-i-livet som släpar runt på ett vänsterben. BIG no-no på diklofenak inför operationen, så nu kommer värken värre än ävver  :(((( (antiinflammatoriska mediciner kan öka blödningen i samband med op)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar