söndag 10 juni 2012

På onsdag...

Idag har jag och Lilltjejen tittat på bilder "från förr". Vi lade in bilder från två kameror och iPhonen i PC:n samt kopierade in dem på extern hårddisk. Känns säkrare att ha bilderna på egen dator. Mac-datorn är så klart jobbets och datorer kan gå sönder... :/ Jag har inte tagit mig tid att lägga över på iCloud, Bredbandsbolagets Box eller SkyDrive. Ska bli bättre på sånt och jag har väl tid när jag blir "parkerad" hehe. Vad jag förstår kan man lägga upp bilder i SkyDrive och bjuda in dem man vill. Jajaja, jag lär mig väl...

Lilltjejen bikade över till paps och jag sitter och funderar på den kommande vecka. Vovven blir hämtad av mor & far imorgon (de åker från Stugan då och hämtar fyrbenting och fyrhjuling-som-vi-lånade-till-Vuxna-Dotterns-flytt). Imorrn kväll ska jag till Lärarförbundsexpen en sväng och på tisdag ska jag på Vernissage på N:a Vallbyskolan (Lilltjejens). Lär dyka ner i "kvarglömt-lådor" och checka om det ligger något där och osar... Så många regnbyxor som försvinner spårlöst... :/ På fredag är det avslutning för Stadens elever (om de inte haft kvällsavslutningar - det hade vi ju i måndags för Lilltjejen så det blir inte så stort på fredag och bästaste Fröken är ute och bikar runt Vättern ;)))

Vi lärare jobbar till den 20:e. För min del hoppas jag att de har brottat ner mig i en operationssäng...neee det ska jag väl inte tro, men hur som helst så är det Nacka som gäller på onsdag. Är riktigt orolig för min Fiat som har fått knak i lederna (brås på matte) så jag fnular på hur jag ska ta mig... Kanske kan hyra en juste bil över dagen? Nu ska jag inte till världs-ände, men jag hatar min bil just nu :((((

Fotboll-fotboll-fotboll: är inte intresserad så jag lyssnar på musik istället men nu ska jag ta en liten kvällspromme med vovven. Hade jag inte honom, skulle jag väl inte vara på benen som jag är idag <3

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar