torsdag 7 juni 2012

Vimsivims

Inte är det den 12:e jag ska till Nacka, utan den 13:e (tack och lov inte en fredag :o  ). Nåväl, jag har ordnat med vovvevakt (snälla mor & far) och aviserat att jag ev inte kommer på 9:ornas avslutningsmiddag på kvällen. De senaste dagarna har värken varit svår och humöret är inte på topp. Tur att jag får välkomna avbrott från vardagen med myspys hos Vuxna Dottern med Lilltjejen igår och Sommarfest med bästaste Västerås Lokalavdelning Lärarförbundet, ikväll. Det blev toksent för Lilltjejen som tippade ikull 21.20 men hon får sova in-i-det-längsta imorgon bitti :/

Imorgon kväll vankas det godsaker hos bästaste Vännen, då hennes dotter springer ut genom gymnasieskolans dörrar för sista gången!!! Ros - check, "fuskskumpa" - check, humla-med-studentmössaunderarmen-på-pinne - check! Återstår någon najs present till bruden som älskar mogna-män-med-skägg (hm hon går ut gymnasiet....:/ ) Nåväl ett riktigt fint, handmålat champagneglas ska packas ner i gå-borts-kassen och det är inte fy skam!!! Presenten får inhandlas imorgon. Lilltjejen och Vuxna Dottern följer med och vi får skjuts av världens bästa grannar (nåja, jag skjutsar dem på lördag...och så håller vi på tills vi inte vet vem som skjutsat flest gånger och därför ska jag också hämta dem på lördag. Smider planer för mitt kommande liv på ett ben med två kryckor muoooohahhaaa).

Näst intill pinsamt när man sitter och minns hur det var att ta studenten på Jura-tiden då det regnade småspik och flaken inte var takade :o Imorgon väntas uppehåll och jag önskar alla lycka till. Skänker en extra tanke till "mina" gamla Gidde-elever som kutar ut imorgon! Kärlek och kramar!

Tjingeling ;)

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag lade till din blogg till min länklista - hoppas det är ok! Lycka till med läkarbesöket!

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du hittade hit! Jag skriver för att skriva av mig och just nu vill jag bara få operationen överstökad! Tack, läkarbesöket närmar sig...

    SvaraRadera