söndag 17 juni 2012

Idag åker jag in för operation!

Skolavslutningen är över och slöjdsalen ser helt ok ut! Många känslor under fredagen, särskilt när vi tackade av personal som slutar av olika anledningar :(

Regnet står som spön i backen men det gör inte så mycket eftersom dagen ska ägnas åt fix-o-trix här hemma. Under eftermiddagen skjutsar kära syster mig till Nacka. Fixandet går inte fort, för höften värker och jag måste ha kryckan med mig. Tyvärr har jag fått ont i höger axel och det kanske beror på att jag använt kryckan på sistone. Det blev mycket gnäll, men nu är det tungt :(

Jag har bäddat rent och passar på att tvätta idag så behöver jag inte tänka på det när jag kommer hem. Vidare åkte jag till Coop Forum igår och inhandlade midsommarmat med mera. Lilltjejen kommer till mig och det känns skönt. Det blir ingen dans kring midsommarstången precis :o Vovven får fira midsommar ute på ön med mor o far. Hoppas att jag kan ta hem honom snart - saknar fyrbentingen så mycket!

Har lusläst all info jag fått från Nacka Sjukhus. Ska försöka begränsa packningen till vad som ryms i en ryggsäck. Behöver inte packa finstassen, utan mjukisbyxor och linnen passar bra. Så mycket smink behöver jag inte heller ta med, men en mascara lär slinka ner :o Köpte lite godis, nötter och bubbelvatten. Lite knäppt att jag köpte godis, eftersom jag inte äter så mycket sånt annars, men det kanske kan vara gott när jag ligger och tycker synd om mig själv - haha ;)

Nog för idag! Jag tar inte med mig datorn - så jag kommer väl få abstinens. Tur att jag kan surfa via mobilen!

Må gott - jag känner pirr i magen - wish me luck! :)

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Det kommer att bli kanonbra!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Opree! Jag försökte svara på din kommentar via mobilen, men det gick inte så bra :( Operationen gick bra och jag kommer att skriva lite mer när orken kommer tillbaka. :)

    SvaraRadera