måndag 4 juni 2012

Skolavslutning för Lilltjejen

Ikväll var det avslutning för Lilltjejen, åk 3. Ett jättefint program med presentationer, instrument och sång. Mitt hjärta berättade om Anundshög, presenterade tvärflöjten och spelade Idas Sommarvisa på den, samt blockflöjt tillsammans med en klasskamrat. Eftersom barnen spelat blockflöjt under året, fick vi njuta av ett axplock av det de lärt sig. Bästa fröken fick presenter och många många kramar.

Jag hade slarvat med värkmedicin under dagen så jag fick praktiskt taget släpa mig runt med vovven på kvällen. Petade i mig tabletter x 3 och kände hur det lite lättare livet återvände.

Nu ska jag krypa ner i sängen. Förra natten hade jag svårt att komma till ro efter betygsångesten och fullmånen (om det nu påverkar :o ) Imorgon ska jag ta mig tid och röja lite i slöjdsalen from hell. Niorna ska iväg på Superstar och har därmed ingen slöjd. Tyvärr kommer vi inte ha flera slöjdlektioner - kommer att sakna dem :( Vet inte om det är ömsesidigt, haha. Känner mig emellanåt som den där "sykärringen" som folk skrev om på Jonas Gardells facebook. Han var ute efter att följarna skulle se kopplingen till en av hans tidigare böcker men det slutade i ett evigt malande om hur över-djävligt det hade varit med slöjd i plugget :o Nej, nej jag tog inte illa vid mig, eller... haha. Alla kan inte tycka om kedjestygn och undertrådsspolar :o

En dag jobb, sen är det ledigt och det ska viftas med flaggor! Hoppas på varmare väder, om så, kanske jag och Lilltjejen ska spana in en flagga eller två. Hur som helst, ska vi hälsa på hos Den Vuxna Dottern. Hoppas att hon inte är jobb-bokad hela dagen... Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar