söndag 27 maj 2012

Solig söndag

Idag är det söndag och mors dag. Min mamma träffade jag som hastigast igår och sedan kommer både mor och far hem till mig imorgon för att hämta vovven. Jag ska ge henne en extra kram imorgon och ett telefonsamtal idag så klart!

Jag är mamma och ger hellre än jag tar emot, så i eftermiddag ska jag och Lilltjejen åka hem till stora dottern och hjälpa till med flyttpackning. Hon flyttar 1 juni och det är ju snart :)

Igår trimmade jag vovven i över 2 timmar. Skönt att kunna göra detta håriga jobb ute! Inte helt nöjd med resultatet så han åker nog på lite mera fix och trix med pälsen (bakdelen blev jag supernöjd med).

I natt tog Sverige och bästaste Loreen (från Västerås) hem vinsten i ESC! Så roligt!!! Lilljtejen fick vara uppe och titta, så nu får hon sova när jag smyger ut på en morgonpromme med vovven.

Vad gäller min höftop, så väntar jag på samtal från Nacka, Aleris. En supertrevlig person ringde upp mig och måndags och lovade att höra av sig om de får återbud. Jag har besökstid 12 juni men vill komma dit tidigare. Tyvärr kunde jag inte få något direkt besked om hur lång tid det tar mellan första besöket och operation, men han menade att det kunde gå fort. Jag berättade att jag genomgått en operation i höger höft här i Västerås 2006 och han menade att det idag går fortare att komma tillbaka efter operationen. Det beskedet gillade jag!

Nu ska jag klä på mig och ge mig ut på promenad. Kände att jag hade lite ont i ryggen efter gårdagen då jag stod lite halvkrokig (trimningen) Har i vanlig ordning petat i mig smärtstillande. Har bestämt mig för att jag inte ska behöva ha mer ont än "nödvändigt". Värken i höften får jag INTE bort med hjälp av mediciner, men det blir iaf lite lättare att leva med den. Plåstret som en familjeläkaren skrev ut får ligga, känner inte att jag har mindre ont när jag klistrar på det. Hemma avlastar jag höften med krycka inomhus. På kvällarna har jag oftast mera ont och då är det skönt att ha den som stöd. Även morgnarna är lite stela och värkiga, så då händer det att jag tar den i handen.

Skön söndag på er! Jag ska ligga i solen en stund idag! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar